Van draaischijf naar webcam

Weet je het nog? De ouderwetse draaischijf op je telefoon? Het lijkt alweer eeuwen geleden. En serieus, je kunt er nog steeds mee bellen. Je hebt dan wel een converter nodig die het oude signaal omzet naar een modern signaal. Vraag het maar eens na bij een bekende provider. Die zal je echter snel op andere gedachten brengen en de smartphone naar voren schuiven. Op enkele fervente Nokia freaks na heeft de mobiele telefoon – als opvolger van de oude vaste telefoon – ook het loodje gelegd ten faveure van de smartphone.
Inmiddels zitten we al weer midden in een nieuw tijdperk, met informatievoorziening via apps en nieuwe manieren van communiceren zoals met Whatsapp, Facebook en voeren we dagelijks live video gesprekken. Prima toch?
Meegaan met de tijd
Allemaal uitstekende technologische ontwikkelingen waar we inmiddels geen afscheid van kunnen nemen. Sterker nog, er zijn al ontwenningsdagen voor doorgeslagen smartphone fanaten. Echter hoe verhouden de razendsnelle communicatie ontwikkelingen zich ten opzichte van het communiceren binnen bedrijven? Of het communiceren van bedrijven met hun klanten? Hebben zij inmiddels ook al de vele voordelen van internet communicatie, bijvoorbeeld via smartphone, PC of tablet al ontdekt? Even chatten met je klant of een online advies via video, dat moet toch peanuts zijn? Nou dat valt in veel gevallen erg tegen.
Durven, doorpakken en doen
De huidige mogelijkheden van bijvoorbeeld live video communicatie zijn steeds meer in trek binnen diverse organisaties, echter het is slechts een topje van de ijsberg. Nog steeds worden account managers op pad gestuurd om ondanks de vele files een uurtje met een (toekomstige) klant te praten. En dat kan anders. Meer gesprekken in minder tijd, of beter gezegd meer business via bijvoorbeeld video communicatie op afstand. Niet moeilijk om te doen, vaak wel lastig dit daadwerkelijk op te pakken. Veranderen van werkwijze is voor velen ingewikkelder dan gedacht. Aan de technische oplossingen en het gemak waarmee je deze bedient ligt het niet. Aan de reeds voorhanden uitstekende infrastructuur van internet ook niet. Hoe dan wel? Het is een kwestie van durven, doorpakken én doen. Met een sjiek woord: innoveren in efficiënte communicatie.
Slim communiceren
Een gesprek met je leverancier of klant in China, je collega op een congres in Duitsland of een team meeting in Engeland, je kunt dit nu organiseren met 1 druk op de knop via verschillende online meeting solutions. De webcam zit in bijna alle devices, dus gebruik die krachtige tool! Online communiceren en samenwerken brengt je wereld dichtbij. Met of zonder video beeld – het aantal oplossingen waarmee je online kunt vergaderen en samenwerken via internet groeit flink en heeft inmiddels ook een prominente plek in de diverse Appstores. Dus starten kan eigenlijk meteen! Of is het onbekend en daarmee té spannend? Is de oplossing die je wellicht al eens geprobeerd hebt niet gebruikersvriendelijk of is er geen businesscase? Interessant om samen met ons op in te Zoomen!
In 5 stappen naar persoonlijk en interactief online samenwerken
Elke organisatie communiceert, vergadert, overlegt, traint, informeert, draagt kennis over of levert wel een vorm van support. Hoe doe je dat nu? Wat heb je al in huis en met welke kleine aanpassingen kan je een enorme impact teweeg brengen? Wat denk je van waarde toevoegen voor je collega’s en relaties door te zorgen voor een hogere medewerkers- en klanttevredenheid?
INTER4Collaboration heeft hiervoor een kort en krachtig 5-stappenplan ontwikkeld. Hiermee kan je samen met ons, snel en doelgericht de juiste professionele stappen zetten om ook jouw organisatie op een professionele en kostenbesparende wijze op een nieuwe manier te laten communiceren. Zowel intern als extern.
Stap 1
Kennismaken! Met INTER4Collaboration en onze oplossingen is vrijblijvend en natuurlijk gratis! Onder het motto practice what you preach gaan we elkaar eerst live online ontmoeten. We willen jou en je bedrijf graag beter leren kennen en na de eerste online meeting kunnen we elkaar ook op locatie ontmoeten. Samen brengen we je wensen in kaart en vertellen je daarna wat we voor jou kunnen doen.
Stap 2
Inspiratie! Trends komen en gaan, maar het is zaak om juist de ontwikkelingen eruit te pikken die jouw vak en jouw business blijven beïnvloeden. We gaan in het vervolggesprek mogelijke toepassingen en bewezen formats voor jouw business met je bespreken. In een quick-tour zie je welke basis functionaliteiten de oplossing kent waarna we vervolgens de oplossing kiezen die nauw bij jouw wensen en eisen aansluit. Anders gezegd, de juiste communicatie toepassingen naar voren schuiven die voor jouw business en doelgroepen relevant zijn. En uiteraard krijg je hiervoor een treffend voorstel van ons.
Stap 3
Let’s do it! Wanneer je akkoord bent met ons voorstel gaan we direct aan de slag. We activeren je live online account. En heb je gekozen voor een zeer professionele conference oplossing als een Zoom Room dan komen we die bij jou op locatie installeren en inrichten. Heb je onderweg nog wensen, dan nemen we die gelijk mee. Combineer dit met onze gebruikerstraining op maat en je bent klaar om te gaan Zoomen!
Stap 4
Super userfriendly! Al onze oplossingen zijn gericht op 100% gebruikersgemak – je hebt weinig tijd nodig om onze oplossing als een professional te kunnen gebruiken. Naast een hands-on training verzorgen we ook support op afstand als je dat wilt. We kunnen op afstand via audio en video helpen en indien nodig jouw device (PC/Laptop) remote overnemen.
Stap 5
Meten is weten! In de oplossing zit een dashboard waarmee je kunt zien hoe de tool gebruikt wordt: bijvoorbeeld de top 10 gebruikers en je kunt zien vanaf welke locatie deelnemers aan de vergadering meedoen. We gaan dit samen evalueren en denken graag met jou mee over het ontwikkelen en uitrollen van nieuwe toepassingen en internet strategie. Zo kun je bijvoorbeeld Zoom integreren in je website. Dat betekent dat je vanuit je eigen website direct meetings kunt starten. De mogelijkheden zijn eindeloos!
Verras jouw organisatie en vooral jouw (toekomstige) klanten met persoonlijk en interactief online contact. We helpen je graag met deze stappen én meer. Informeer naar ons 5-stappenplan en wat dit plan voor jouw organisatie kan betekenen!