Meer klanten in minder tijd?

Werk slimmer, niet harder

Werk slimmer, niet harder!

In deze nieuwe tijd waarin alles steeds sneller aan ons voorbij lijkt te gaan is alle aandacht en vooral snel handelen voor jouw klant van doorslaggevend belang.

Aandacht voor kansen


Wanneer een prospect of bestaande klant je website bezoekt en klikt voor nadere productinformatie of dienstverlening dan is dat het juiste moment voor aandacht. Een moment waar kansen ontstaan voor persoonlijk advies en sales.

Uit onderzoek is gebleken dat steeds minder mensen bereid zijn om lange informatie formulieren in te vullen op je website, laat staan nog de moeite nemen om te bellen wanneer ze op zoek zijn naar advies of iets willen kopen. Wil je adequaat en snel anticiperen op deze verkoopkansen is het van belang om actieve persoonlijke sales power klaar te hebben staan als je prospect of klant daarom vraagt. Hoe doe je dat dan? Hoe richt je zoiets in en wat is het voordeel voor jouw organisatie?

Het antwoord is: “live online Desk Account Management.” Hè? Wat is dat? Is dat iets nieuws? Nee, het is niet nieuw maar wel anders èn net dat stapje extra!

Slim met je tijd omgaan


Ga maar na: veel sales en adviestrajecten zijn nog ouderwets ingericht – lees traditioneel. In de meeste organisaties benaderen we de prospects en klanten via account managers.  Die springen ’s morgens vroeg – in hun beste pak en veelal met stropdas 😉 – in de auto om zo twee, of met een beetje geluk, drie afspraken op locatie te organiseren.

Werk Slimmer, Niet Harder

Mocht het al zo zijn dat je door de autojungle geen vertraging oploopt en op tijd komt, dan nog rijst de vraag of het nu écht noodzakelijk is dat je klanten of prospects live moet bezoeken. Ja, uiteraard zal elke account manager het beamen, hij verdient er immers zijn brood mee. Maar geldt dat ook voor de klant? Zit jouw klant ook te wachten op de goed uitgedoste account manager die (veel) te laat, na wat standaard file small talk, snel nog een toiletbezoekje en ja graag een kop koffie (!),  jou een product probeert te verkopen? Dat is nog maar de vraag.

Bied anders aan


Kan het voor beiden anders? Slimmer, makkelijker en goedkoper? Ja, dat kan. Via live online Desk Account Management kun je jouw klanten en prospects live online helpen, adviseren en direct informatie presenteren en delen. Any time, any where at any device. Klinkt allemaal reuze interessant, maar hoe richt ik dat in? Goede vraag. Hoewel het niet ingewikkeld is, is er wel een aantal zaken van belang.

7 voorwaarden voor gegarandeerd succes

1 | Zorg voor een goede internet verbinding op kantoor.

2 | Start een mini project samen met een organisatie die weet wat erbij komt kijken om live online desk account management te integreren en vaardigheden te ontwikkelen.

3 | Gebruik een super gebruiksvriendelijk software programma voor audio en video communicatie zoals ZOOM.

4 | Zorg voor een HD webcam of professionele camera en liefst twee schermen voor video en content.

5 | Plaats een opvallende call-to-action button op je website die verwijst naar “live video advies.”

6 | Zorg ervoor dat je zowel direct live via video te bereiken bent en/of via een agenda planner waar de klant zijn afspraak kan inplannen.

7 | Leg op je website goed uit wat deze aanpak je klant biedt, hoe je de technologie kunt gebruiken en welke voordelen het oplevert.

Deze stappen en nog wat andere zaken zorgen ervoor dat je snel en gemakkelijk nieuwe en bestaande contacten kunt bedienen. Van een gesprek over een reeds aangeschaft product of een bestaande dienst tot en met acquisitie van een nog onbekende prospect, het kan allemaal live online. Minder tijd, minder kosten, meer waardevolle klantcontacten, persoonlijk via live video. Geen files, geen stress, geen koffie zetten of onnodig tijdverlies en dat allemaal met een paar kliks.

Meeting your world like a pro!


Wij denken en werken graag met jou mee om er samen een succes van te maken. Een investering in nieuwe en waardevolle klantcontact momenten, in meer business in minder tijd en in een innovatieve wijze van dienstverlening aanbieden. En uiteraard kun je ook differentiëren en de dienstverlening alleen aanbieden voor specifieke doelgroepen die uit je klant segmentatie naar voren komen. Verhoog klanttevredenheid door persoonlijke aandacht – passend bij de nieuwe tijd en technologieën van vandaag de dag. 

Ook nieuwsgierig of deze toepassing ook binnen jouw organisatie kan worden ingezet? Benieuwd welke stappen en zaken daarbij komen kijken?